Cum să repari o țeavă de eșapament în câțiva pași simpli

Deși este foarte comod să ai propriul automobil, din când în când, întâmpinam tot felul de probleme care ne împiedică să ne bucurăm din plin de experiența condusului. O problemă destul de comună este defecția sistemului de evacuare.

Sistemul de evacuare al unei mașini este alcătuit din mai multe elemente: colectorul de evacuare, convertorul catalitic, rezonatorul, toba de eșapament și evident, piesele de legătură între toate aceste elemente.

De-a lungul timpului, sistemul de evacuare este expus în mod constant la condiții care pot duce la defectarea lui: vremea prea caldă, sau din contra prea rece, zăpada, gheața, sarea pot duce în timp, la dezvoltarea fisurilor și a găurilor.

Dacă observați că mașina dumneavoastră sună mai zgomotos decât obicei, sau dacă remarcați eliminarea de fum,  sistemul de evacuare al autoturismului are defecte. Partea bună este că reparațiile nu sunt foarte costisitoare și nu vă vor răpi mult timp.  Dacă aveți înclinații către acest domeniu, timpul maxim alocat va fi de maximum 30 de minute, iar dacă sunteți începători, mai mult de o oră nu veți pierde oricum.

    Iată cum ar trebui să procedați dacă trebuie să reparați țeavă de eșapament și nu aveți posibilitatea de a merge la un service auto specializat:

Vă trebuie câteva materiale:

  1. o pereche de mănuși
  2. o lanternă
  3. ochelari de protecție
  4. cric de mașină și suporți de susținere
  5. șurubelniță
  6. patent
  7. lâna de oțel
  8. perie de sârma
  9. o doză goală de suc sau de bere
  10. o oglindă
  11. bandă termoizolantă

 

Recomandat ar fi să apelați la un service auto specializat pentru acest gen de probleme și să utilizați racorduri flexibile pentru țeava de eșapament. Dacă aveți un autoturism marca Volkswagen, le găsiți accesând următorul link: https://www.raoauto.ro/categorii-piese-auto/teava-de-esapament-10415/vw-587/, unde veti gasi piese speciale pentru marca respectiva.

Pasul 1 : Ridicați mașina de la sol. Folosiți cricul pentru a ridica doar partea șoferului menținând anvelopele din partea dreaptă la sol. Asigurați întreaga parte stângă cu două suporturi de siguranță. Acest lucru vă vă oferi spațiu pentru a vă deplasa sub mașină.

Pasul 2: Localizați scurgerea de evacuare, și folosind ochelarii de protecție inspectați vizual problema. Lanterna vă va fi de mare ajutor în această etapă. Dacă nu reușiți să găsiți daunele, porniți mașina și utilizați o oglindă de inspecție pentru a identifica sursa scurgerii. Dacă nu aveți o oglindă, verificati mai atent, pentru a identifica porțiunea de unde scapă gazele de eșapament. Aveți grijă să nu atingeți direct țeava de eșapament!

Dacă totuși nu sunteți convinși că ați putea duce această misiune până la capăt, sau considerați acest gen de reparație doar o soluție de moment, click aici pentru a găsi toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți astfel încât totul să fie perfect.

Pasul 3: Ștergeți cu peria de sârmă că suprafața să fie pregătită pentru bandă termoizolantă. Utilizați mănuși de protecție și asigurați-vă că toba de eșapament nu este prea fierbinte.

Pasul 4: Acoperiți gaura cu lâna de oțel și aplicați banda în zona afectată. Tăiați doza de suc astfel încât să se potrivească în jurul țevii de eșapament. Bucata de aluminiu va fi fixata cu două cleme, unul la fiecare capăt al cutiei. Activați banda termoizolantă și verificați înainte de a cobori mașina de pe cric.

Aceasta procedura nu ar trebui sa va ia foarte mult timp si, cu putina atentie si rabdare, puteti rezolva problema fara sa fie nevoie sa va prezentati cu masina la un service autorizat. Acest lucru va va scuti de o cheltuiala in plus!

 

Deyutza

One Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.