Știai că temperaturile extreme pot afecta bateriile auto? – Află cum să le întreții pentru a nu avea probleme

Poate că ai auzit de cazuri în care șoferii se plângeau iarna că le-a murit bateria auto și au rămas în drum. Un astfel de scenariu este total de nedorit, dar nu poți ignora faptul că ți se poate întâmpla și ție. De aceea este o idee foarte bună să verifici bateria cu regularitate și să efectuezi acțiuni de întreținere pe durata toamnei, înainte de a avea șansa să te lase de izbeliște în mijlocul viscolului.De fapt, bateriile auto pot fi afectate atât de temperaturile foarte scăzute, cât și de cele foarte ridicate.

Iată cum și de ce aceste temperaturi sunt agresive cu acumulatorul mașinii tale.

Adevăratul ucigaș al bateriei tale – Temperaturile extreme

 

Bateriile auto sunt proiectate pentru a funcționa optim între extreme de temperaturi destul de mari. Performanța lor are de suferit însă când mediul înconjurător este foarte rece sau fierbinte. Potrivit specialiștilor, acestor baterii le scade capacitatea cu aproximativ 20% la îngheț. Față de temperaturile normale, și cu 50% în cazul temperaturilor mai mici de 30 de grade Celsius.

În același mod, și temperaturile foarte ridicate pot afecta bateria. Efectul este însă unul invers, capacitatea bateriilor crește. La o temperatură de 50 de grade Celsius, capacitatea bateriei crește cu 12%, față de o temperatură normală de 25 de grade Celsius.  Această creștere însă vine cu dezavantaje deoarece scade durata de viață a bateriei.

Motivul pentru care bateriile auto mor iarna

Există trei cauze principale pentru care bateria se strică iarna: capacitatea redusă, consum ridicat al motorului la pornire, sau consum ridicat cauzat de accesoriile mașinii.

La pornire, motorul are nevoie de un amperaj foarte mare pentru a porni. În mod normal, bateria va face față fără probleme. Deoarece capacitatea de a oferi un un amperaj mare pe o durată scurtă de timp, este unul din lucrurile la care sunt bune până și modelele foarte vechi.

Totuși, o baterie care este deja uzată de câțiva ani, poate prezenta probleme iarna.

Iată de ce, odată la 4-5 ani este recomandată schimbarea bateriei cu una nouă.  Pe site-ul sorgeti.ro găsești modele foarte apreciate de către șoferi.  Chiar și în cazul în care capacitatea bateriei nu este redusă din cauza vârstei, temperaturile de îngheț sau chiar mai scăzute pot reduce semnificativ capacitatea unei baterii nou nouțe.  Atât de mult încât poate ajunge să nu îți mai ofere electricitatea necesară pentru a porni motorul.

Poți verifica indicele CCA al bateriei care îți indică numărul de amperi pe care bateria îi poate elibera în condiții de frig extrem. Dacă numărul este unul mare, atunci poți trage concluzia că este o baterie pe care te poți baza iarna. Totul chiar si în cazul în care capacitatea acesteia scade.

De ce moare bateria vara?

 

În același mod în care temperaturile scăzute sunt dure cu bateriile auto, temperaturile foarte ridicate pot avea un efect negativ. Temperaturile ridicate duc direct la reducerea duratei de funcționare a bateriei. Asta înseamnă că o baterie auto care este expusă doar la temperaturi de 25 de grade Celsius, va avea o durată de viață cu 50% mai mare . Mai mare decât o baterie ce este expusă la temperaturi de 32 de grade Celsius.

 

De fapt, specialiștii susțin că viața bateriei este redusă la jumătate cu fiecare 15 grade Celsius peste valoarea de 25 de grade. Căldura și supraîncărcarea sunt unele din cele mai frecvente cauze pentru care bateria nu mai rezistă. Lichidul din baterie este mult mai probabil să se evapore când electrolitul este încălzit. Dacă acesta nu este reumplut, bateria poate ajunge să fie pierdută pentru totdeauna. În mod asemănător, supraîncărcarea bateriei poate duce la reducerea duratei de viață și chiar la explozie.

Ce să faci pentru a nu te confrunta cu aceste probleme?

În orice moment în care bateria ta este folosită în afara temperaturilor optime la care trebuie expusă, este foarte probabil ca aceasta să cedeze. Pe durata iernii, este foarte important să te asiguri că bateria este încărcată. Specialiștii spun că o baterie slabă va începe să înghețe la 0 grade Celsius. În timp ce una încărcată va începe să înghețe abia la -60 de grade Celsius. De asemenea este util să verifici nivelul de încărcare al bateriei. Să verifici electrolitul și conectorii pentru orice semn de rugină, înainte să vină iarna.

În același mod, poți ajuta o baterie să treacă mai bine peste vară cu ajutorul unei mentenanțe preventive. Verifică electrolitul pentru a te asigura că nu s-a evaporat. Dacă nivelul lui începe să scadă, refă-i nivelul înainte ca problema să devină mai serioasă.

Deyutza

12 Comments

  1. A patit sotul de cateva ori iarna. El e pasionat si stia ce se intampla si cum se rezolva. Eu probabil as fi dat-o la schimb pentru una noua. :))

  2. Nu conduc dar știu că bateriile trebuie protejate și că mai ales un garaj face foarte bine unei mașini.
    Tehnic articolul dar foarte util celor care conduc.

  3. Chiar nu stiam aceste detalii. Am aflat lucruri interesante de la tine. Inainte mai patea tata sa-i moara bateria. Nu am mai patit-o de mult si este o senzatie tare nasoala

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.