Idei pentru un Mic dejun energizant

 Astazi am intrebat pe pagina de facebook ce ati dori sa mai cititi pe blog.. putine raspunsuri din pacate …dar cu toatre astea i-am promis Gianinei ca maine dimineata va avea un mic dejun sanatos si energizant šŸ™‚
Micul dejun este masa cea mai importanta. Stii asta, dar nu reusesti sa
te urnesti niciodata la timp din pat ca sa mai si mananci, iar sfertul
de ora dedicat mesei de dimineata sfarseste inevitabil acordat
machiajului si alegerii hainelor imprastiate pe pat.    
Dar pentru ca micul dejun reprezinta cea mai importanta
masa a zilei, este bine sa consumam, pe langa ceasca de cafea sau lapte,
alimente consistente, hranitoare, care sa ne asigure energia pentru un
inceput de zi reusit la serviciu sau la scoala.
 Asa dar .. incerc sa va dau cateva idei despre un mic dejun sanatos ,satios si energizant …

Omleta cu legume
Ingrediente:

150- 200g legume congelate, 3 oua, sare, piper, 2 linguri ulei.

Mod de preparare:

Se incinge uleiul intr-o tigaie
antiaderenta. Se adauga legumele congelate si se lasa 7-8 minute,
acoperite cu un capac, pana se inmoaie. Se bat foarte bine ouale cu sare
si piper si se toarna peste legume. Omleta se gateste in continuare,
6-7 minute, acoperita cu capac. Nu se intoarce, capacul permitand
gatirea uniforma. 

Briose cu cafea si alune

Ingrediente:

3 oua, 150g zahar, 100g unt, 100ml
smantana, esenta de rom, 1 lingurita ness, 2 linguri cafea macinata, 3
lingurite cacao, 2 linguri alune macinate fin, 1 praf de copt, 200g
faina. Pentru decor: 100g alune fara sare, 50g ciocolata.

Mod de preparare:
Se mixeaza ouale intregi cu zaharul. Se adauga smantana, esenta, untul
topit si restul ingredientelor uscate (amestecate bine inainte). Se pune
compozitia in formele de briose, cu ajutorul unui pos. Deasupra se
repartizeaza alunele maruntite. Se coc in cuptorul deja incins la 180 de
grade, timp de 25-30 minute. Se scot din forme dupa ce se racesc si se
decoreaza cu ciocolata topita.

Friganele cu fructe caramelizate
Ingrediente:

Pentru friganele: 2 oua, 6 felii de paine, 300ml lapte dulce, esenta de vanilie, 3 linguri zahar. Pentru sosul de fructe: 20g unt, 3 linguri zahar, fructe (mere, pere, zmeura, capsuni, mure, afine, bananeā€¦.).
Sosul nu e neaparat necesar …eu una le mananc cu zahar pur si simplu iar sotul meu cu sare šŸ™‚
Mod de preparare:
Friganele: Se bat ouale cu zaharul. Se pune laptele
intr-un bol si se aromatizeaza cu esenta de vanilie. Se ia cate o felie
de paine, se trece mai intai prin lapte si apoi prin ou. Se prajesc in
ulei incins, pana se rumenesc pe ambele parti. Se scot pe servete
absorbante de hartie. Sosul:  Se curata fructele, se
taie in bucati mai mici si  se stropesc cu zeama de lamaie. Se topeste
untul intr-o tigaie, se pune zaharul si se amesteca pana se topeste. Se
pun in tigaie si fructele si se lasa pe foc pana se caramelizeaza usor.
Se servesc calde.

Omleta cu spanac

Stropeste cateva frunze proaspete de spanac cu putin ulei de masline
extravirgin, apoi adauga un ou intreg, plus doua albusuri (folosind
doar albusul de la celelalte doua oua, reduci grasimile saturate si
caloriile fara a sacrifica proteinele) si prepara paparada clasica
intr-o tigaie. Daca doresti, poti presara branza traditionala sau tofu.

Iaurt grecesc cu fructe

Iaurtul grecesc are de doua ori mai multe proteine decat iaurtul
traditional. Asadar, constituie baza ideala pentru un mic dejun
consistent. Amesteca 150 de grame de iaurt grecesc cu o lingura de nuci
tocate, o banana si jumatate de grepfruit.

Sper ca v-am fost cat de cat de folos si v-am dat cateva idei bune si pe gustul vostru pentu un mic dejun delicios si sanatos.

 

Deyutza

10 Comments

  1. grozave retele, si eu cam am obiceiul sa sar peste micul dejun fiind ocupata cu fetita uit de mine šŸ™‚

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. CĆ¢mpurile obligatorii sunt marcate cu *